“Serius Dia Ni kalau Jadi Apa-apa Kat Dia Mesti Nak Rakam”-Kongsi Detik Terperangkap Dalam Lif,Aliff Kene Kecam Lagi

Baru-baru nie korang ingat lagi tak rumah mewah Aliff Syukri ada masalah? Yelah,semua benda dah di beli, perabot mewah,katil mewah dan lain-lain di bawa masuk.Entah macam manalah puncanya, tiba-tiba air terjun dari tingkat atas turun tanpa memberi sebarang alamat membuatkan satu rumah kecoh.Kalau ikutkan itu adalah satu hal yang sangat spontan berlaku.

Namun yang menjadi satu hal yang di kagumi ramai ialah, dalam keadaan kelam kabut dan penuh dengan spontan, Aliff Syukri selalu sahaja tidak terlepas pandang untuk merakamkan kesemua detik itu. Macam mana kalau korang ada suami, suami korang akan rakam semua detik dalam phonenya tanpa tiada satu pun yang tercicir. Bila di fikirkan balik, rasa macam tiada faedah.

Tapi bila di lihat dari segi sudut lebih positif kadang-kadang benda-benda kecil dan saat yang spontan macam ini yang akan di jadikan kenangan lucu bila mana anak-anak dah besar panjang nanti.Betul tak?

Contohnya untuk ahli keluarga Aliff Syukri nie,kenangan Baim hilang dekat Lombok mungkin kecil bagi orang lain tetapi menjadi saat yang di ingati dalam keluarga DS Aliff.

Sewaktu mereka pergi ke London pun, entah macam mana mereka boleh terperangkap dalam lif. Si Baim pun apa lagi,sebab takut punya pasal dia pun menangis sekuat hati.

Hmm,ramai juga yang cakap Ds Aliff ini over dan semua benda nak rakam. Tapi mungkin bagi dia, semua saat itu dia nak rakam sebagai kenangan untuk hari tua. Korang ada tak kenal sesiapa yang suka merakam semua saat tak kiralah waktu tu saat tengah takut ke,sedih ke,happy ke. Dekat tangan dorang memang selalu ada phone untuk rakam semua benda. Ada tak?

Sumber – kisahdunia!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *